diumenge, 6 de gener del 2013

Mitges llunes de taronja amb xocolata


Tenint en compte que aquesta és la primera recepta de l’any (ja començava a ser hora de reprendre el blog!) i que avui és el dia de Reis, he pensat que el més adient era posar la recepta d’una llaminadura. I com que dues coses que lliguen d’allò més bé són la xocolata i la taronja, aquí teniu una combinació d’ambdues per llepar-se els dits!.

Aquesta recepta la vaig trobar fa uns dies al blog de cuina de la Dolorss, que em miro de tant en tant, i la vaig voler provar. És una mica entretinguda de fer, però el resultat val la pena: impressionant!.








Ingredients:    2 taronges amb la pell gruixuda
                        300 cc d’aigua
                        400 g de sucre 
                        150 g de xocolata (he fet servir Nestlé postres)



Preparació:
 
Tallar les taronges a rodanxes de 3 o 4 mm. Tallar-les per la meitat.

Primer les escaldarem perquè perdin l’amargor:

Posem aigua al foc en una cassola (he fet servir aigua de garrafa perquè no agafin gust de clor) i quan l’aigua bulli, hi posem en compte les rodanxes de taronja i les deixem coure durant uns 5’.

Les treiem en compte amb una espàtula i les deixem a una escorredora.

Posem l’aigua i el sucre a una cassola al foc i ho anem remenant fins que se’ns faci un almívar. 

Aleshores hi afegim les mitges llunes de taronja i ho deixem a foc lent aproximadament 1 hora. De tant en tant sacsegem la cassola. És millor no remenar per evitar que se’ns trenquin. 

Les treiem amb una espàtula i les deixem escórrer a l’escorredora. És convenient posar un plat a sota per recollir l’almívar que regalimi per guardar-lo, juntament amb el de la cassola, per fer-lo servir en un altre moment.

Folrem la safata del forn amb paper vegetal i hi posem les mitges llunes de taronja procurant que no es toquin. 

Ho posem al forn a 150ºC durant 15’ perquè s’assequin. 

Les treiem del forn i les deixem refredar bé. (Jo les vaig deixar tota la nit).

Per cobrir-les amb la xocolata, es poden anar sucant a la xocolata fosa i deixar-les a una reixeta que s’escorrin. Com que no tinc cap reixeta prou grossa, jo ho vaig fer de la següent manera:

Agafem un altre full de paper i hi anem posant les mitges llunes de taronja (algunes s’hauran enganxat una mica).  Fonem al microones la meitat de la xocolata i amb una cullerata les cobrint unes ¾ parts. 

Ho deixem refredar.





Quan la xocolata estigui ben freda, tombem les mitges llunes amb cura i les banyem amb la resta de la xocolata fosa.

Un cop fredes, ja estan a punt de menjar!.  



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada