diumenge, 28 de setembre del 2014

Mousse de xocolata

Aquesta és la primera recepta que vaig fer amb la Kitchen Aid!. 

La vaig triar perquè (a part de què sempre ve de gust una bona mousse de xocolata...) per fer-la s’han de batre rovells d’ou amb sucre, muntar clares i muntar nata. I em va semblar que seria una bona manera de provar la meva nova "joguina" i veure si el resultat era gaire diferent a quan feia totes aquestes "operacions" amb la batedora de varetes. 

I la veritat és que sí!.  A part del tema de la rapidesa  (es fa tot molt més de pressa) i la comoditat (no has d’estar aguantant tota l’estona la batedora ni anar-la movent pel recipient...) els ous queden molt més esponjosos i la nata i les clares molt més fortes. 

Va quedar una mousse amb un gust igual de bo que les que havia fet fins aleshores, però molt més consistent. En resum, molt millor!. 

Com a conseqüència, ara la meva estimada batedora de varetes treballa molt menys: quan he de muntar clares, o nata... faig servir la KA!. 

Aquí us poso la recepta per si la voleu provar...










Ingredients:      250 g de xocolata (jo vaig fer servir Nestlé postres)
                          3 ous
                          100 g de sucre
                          200 ml (1 brick petit) de nata líquida (35% MG)




Elaboració: 

Fonem la xocolata al bany maria o al microones. La deixem refredar.






Separem els rovells de les clares. 

Batem els rovells amb el sucre fins que estiguin cremosos. Hi afegim la xocolata fosa i ho remenem bé fins a obtenir una mescla homogènia.

Muntem la nata. 





Afegim la nata a cullerades, remenant suaument fins que s’hagi barrejat del tot.







Muntem les clares a punt neu.   





Les anem afegint a poc a poc barrejant amb cura perquè no baixin...




fins que s’hagin incorporat totalment a la mousse. (Vaig haver de passar primer la barreja de xocolata i nata a un bol més gran per poder afegir les clares...).







Repartim la mousse en copes i la posem a la nevera fins a l’hora de servir-la. 








L’hem de menjar ben freda!.









2 comentaris: