dilluns, 6 de juliol del 2015

Galetes de mantega


Aquestes galetes les vaig veure al blog de l’Anna A mossegades . A la seva foto tenien una pinta tan bona, que vaig guardar-me la recepta perquè vaig decidir que les havia de provar... I per fi ha arribat el dia!. 

No m’han quedat tan boniques com les seves, perquè darrerament no tinc gaire temps i i no em vaig poder entretenir gaire en les formes i la decoració, però el que sí que us puc dir és que estan boníssimes!.






Ingredients:    250 grams de farina
                        180 grams de mantega
                        80 grams de sucre llustre
                        2 ous
                        xocolata (jo he fet servir Nestlé postres)



Elaboració:


Treiem la mantega de la nevera una bona estona abans perquè estigui tova. 

Encenem el forn a 180ºC.

Folrem la safata del forn amb paper vegetal. 


Posem la mantega en un bol junt amb el sucre i ho batem amb la batedora de varetes (jo ho vaig fer amb la KA) fins que ens quedi una crema uniforme. Aleshores afegim els ous, d’un en un, sense deixar de batre.

Anem afegint la farina a poc a poc, barrejant amb cura amb una espàtula de fusta o una llengua.

Posem la pasta dins d’una mànega pastissera amb la boca ampla i arrissada i anem formant les galetes a sobre la safata. Jo en vaig fer de tres formes: allargades, cercles i “esses”.

Les posem a coure al forn uns 10’ (l’estona depèn de cada forn), fins que veiem que estan cuites però sense deixar que es torrin.

Les treiem del forn i les deixem refredar.

En les podem menjar així mateix, empolsinades amb sucre llustre. 

Per fer les de xocolata: 

Fonem la xocolata al microones.

Un cop fosa, la remenem bé. Amb una cullereta, cobrim una part de cada galeta amb xocolata. 

Deixem que s’endureixi, i ja estan a punt!!.
 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada