diumenge, 20 de setembre del 2015

Pizza de quatre formatges



L’altre dia, revisant la nevera, em vaig adonar de què què hi havia uns quants paquets de formatges, d’aquells que compres per tenir per si de cas, que no havia fet servir i se’m va acudir que una bona manera de gastar-los tots era fent una pizza

O sigui que per sopar, vam menjar aquesta pizza de quatre formatges....




Boníssima!!!!!




Ingredients:

   Per a la massa de la pizza:   200 g de farina
                                              100 ml d’aigua
                                              12 g de llevat de forner
                                              1 raig d’oli d’oliva
                                              Un polsim de sal

   Per al farciment:                  100 g de formatge havarti (a talls)
                                              50 g de formatge blau
                                              100 g de formatge de rul·lo de cabra
                                              50 g de mozzarella ratllada
                                              Salsa de tomàquet (millor si és casolana)
                                              Orenga


Elaboració:

Primer fem la massa de la pizza:

Posem la farina en un bol. Hi afegim la sal i ho barregem bé.

Desfem el llevat amb l’aigua tèbia i ho aboquem al bol. 

Afegim un bon raig d’oli d’oliva i ho barregem amb una espàtula. 

Ho amassem a mà o a màquina fins que ens quedi una massa fina que quan l’estirem amb els dits no se’ns trenqui. (Jo la vaig fer amb la KA: uns 10’ a velocitat 2).

Deixem reposar la massa 5’.

Estenem la massa amb el corró, i la posem a una safata d’anar al forn coberta amb paper vegetal.

 




 
Repartim la salsa de tomàquet per sobre de la pizza, i l’empolsimem amb l’orenga.(Jo vaig fer servir salsa de tomàquet de la que tinc congelada: vaig agafar-ne 4 “glaçons” i els vaig descongelar al microones en un moment).

Trenquem els talls de formatge havarti a trossets i els repartim per tota la superfície de la pizza. 

Esmicolem el formatge blau i fem el mateix. 

 





 Tallem el formatge de cabra a trossets i també el repartim per tot. 

Finalment, cobrim  tota la pizza amb la mozzarella.






Tapem la pizza amb un drap i la deixem una estona perquè pugi (de ½ hora a 1 hora, segons la temperatura).

Escalfem el forn a 200 ºC.

Posem la pizza al forn i la deixem coure uns 15’, fins que veiem que la massa està daurada.

I a menjar! 








 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada