dissabte, 22 d’octubre del 2016

Marta cotta de castanyes i xocolata


El nom d’aquesta recepta l’ha posat el Josep Maria, el meu marit... 

L’altre dia estava rumiant quines postres podia fer que no em donessin gaire feina. També feia dies que anava donant voltes a què fer amb un parell de pots de crema de castanyes que m’han regalat darrerament dues persones diferents (ja és casualitat!). 

Vaig pensar en fer una panna cotta de castanyes, però ja n’havia fet una de xocolata feia poc (tinc pendent de penjar la recepta...).

Aleshores vaig recordar la copa de mousse de mascarpone i xocolata que faig de vegades i se’m va acudir fer una cosa similar però canviant el mascarpone per panna cotta de castanyes... i va quedar molt bé!.

Li vaig preguntar al meu marit com podia anomenar aquesta recepta i ell em va dir que com que se m’havia acudit a mí, li havia de posar Marta cotta... 

I aquí la teniu!






Ingredients (per a 2 copes):  
      
   Per a la base: 10 galetes maria 
                         mantega

   Per a la capa de xocolata: 100 ml de nata per muntar (35% MG)
                                           50 g de xocolata (jo vaig fer servir Nestlé postres)

   Per a la panna cotta de castanyes: 200 ml de llet
                                                        200 ml de nata líquida (35% MG)
                                                        2 làmines de gelatina (jo gelatina Vahiné)
                                                        3 cullerades de crema de castanyes
  
 cacau pur en pols per decorar (jo vaig fer servir cacau Valor)






Vaig calcular les quantitats a ull, i em van sortir 2 copes grans, però amb aquestes quantitats se’n poden fer ben bé 3 de mitjanes. 

Preparació: 

Primer fem la base de galetes: 

Trenquem les galetes a trossets i les posem a la picadora juntament amb la mantega. Les trinxem fins que quedin com una pasta. 

Repartim aquesta pasta pel fons de les copes apretant una mica amb una cullera per formar una base.

Ho posem a la nevera.

Ara fem la crema de xocolata:

Posem la nata líquida en un caçó al foc (foc fluix) i hi afegim la xocolata tallada a trossos. 

Anem remenant fins que la xocolata s’hagi desfet del tot i ens quedi una crema fina. 

Ho treiem del foc i ho deixem refredar una mica.

Treiem les copes de la nevera i hi aboquem la xocolata fosa repartint-la bé per cobrir tota la base de galeta. 

Ho tornem a posar a la nevera.

Fem la panna cotta:

Posem les fulles de gelatina a un bol amb una mica d’aigua per hidratar-les.

A un caçó posem la nata líquida i la llet. Ho remenem bé i ho posem al foc fluix fins que arrenqui el bull. 

Quan veiem que comença a bullir, treiem el caçó del foc. Escorrem la gelatina hidratada amb la mà i l’afegim. 

Remenem bé fins que es desfaci.

Afegim la crema de castanyes i ho barregem fins aconseguir una mescla homogènia.

Treim les copes de la nevera i hi aboquem la panna cotta de castanyes. Com que la xocolata no s’ha solidificat del tot, es barregerà una mica amb la panna cotta.






Deixem refredar i quan estinguin fredes del tot les posem a la nevera, deixant-les com a mínim 4 o 5 hores. (Millor si les fem d’un dia per a l’altre).

Al moment de servir-les, les empolsinem amb el cacau en pols.



 



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada