dissabte, 23 de desembre del 2017

Torró de nata i nous


No havia fet mai torró de nata i nous, i un dia em vaig dedicar a buscar receptes per la xarxa i en vaig trobar unes quantes. Totes tenen els mateixos ingredients, només varien una mica les proporcions. També hi ha qui fa una cobertura de xocolata i qui només el guarneix una mica. 

Jo vaig fer aquesta i la veritat és que a casa ens va agradar molt. És molt fàcil de fer. 

A veure si us animeu!








Ingredients:   100 ml. de nata per muntar (35% MG)
                       200 g de farina d’ametlla
                       160 g de sucre
                       100 g de nous trossejades (en reservem 3 de senseres per decorar)
                       50 grs. de xocolata i una mica de mantega per decorar 


Elaboració:

Posem la nata en un cassó i hi afegim el sucre. 

Ho remenem bé i ho posem a foc fluix. 

Anem remenat fins que el sucre s'hagi desfet del tot i ens hagi quedat com un almívar (uns 4 o 5’). El foc ha de ser molt baix, no ha d’arribar a bullir. 

Quan el sucre estigui desfet, treiem el cassó del foc i afegim l'ametlla. 

Ho remenem bé. 

Afegim les nous i tornem a remenar fins que ens quedi una mescla homogènia.

Aboquem la barreja en un motlle folrat amb paper film (jo vaig fer servir un brik de llet tallat per la meitat). 

Tapem amb el paper film i apretem bé amb les mans per compactar-lo. 

El deixem tot un dia en un lloc fred perquè agafi consistència. 

El desemmotllem i el posem a una safata. 




Fonem la xocolata al bany maria amb una mica de mantega i la repartim per sobre el torró per fer la cobertura. 

Posem les nous que havíem reservat mentre la xocolata estigui tova,  apretant una mica perquè quedi ben preses.






Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada